Vill du bli den som alla vänder sig till för att förstå morgondagens kommunikationslandskap? Drömmer du om att förändra och förbättra relationen mellan människan och varumärket? Det här är utbildningen för dig som vill ta rollen som digital strateg på byrå eller bli drivkraften för företags och organisationers digitala transformation.

Den digitala transformation som samhället genomgår påverkar såväl varumärken som sättet att kommunicera och marknadsföra sig. Det finns ett stort behov av strategisk kompetens i mötet mellan affär, erbjudande, kund och tekniska möjligheter, och därför är det nödvändigt att utforma strategier för den digitala tiden vi befinner oss i.

Digitalt idag innebär bland annat smarta telefoner, ständig tillgång till media och ett liv i sociala medier. Men hur kommunicerar vi om 10 år? Som digital strateg är det nödvändigt att ha koll på omvärlden genom trendspaning och analys. Har du en digital livsstil ger det dig förutsättningar att lyckas som digital strateg.

Utbildningen ger dig…

  • Insikt om betydelsen av aktivt omvärldsbevaka och se trender inom teknikutvecklingen och digital kommunikation, samt verktyg för och träna din förmåga att se trender och analysera.
  • Kunskap om kommunikation, varumärkesstrategi och affärsmodeller.
  • Träning i att utveckla din förmåga att analysera och ge förslag till en förbättrade varumärkesstrategi som är kopplat till affärsmål.
  • Verktyg och modeller som utvecklar din förmåga att använda din egen och andras kreativitet.
  • Träning i hur du tar fram bärande koncept och kreativa lösningar på kunders behov av digital utveckling eller transformation.
  • Metoder för att skapa professionella kundrelationer samt hur du lär dig identifiera kundens strategiska behov samt betydande faktorer för att skapa unika kundupplevelser och tillämpa detta i affärsprocessen.

 

  • Träning i hur du tar fram en plan för hur den digitala närvaron kan förbättras för att skapa mervärde, engagemang och lojalitet bland kunderna.
  • Verktyg för att affärsmässigt paketera, formulera, och framföra en presentation och in försäljning av ett koncept eller idé.
  • Träning i hur du förundersöker, affärsutvecklar med tidsbegränsning, presenterar en pitch, projektleder och motiverar, utvärderar och kvalitetssäkrar.
  • Kunskaper och färdigheter inom projektledning och ledarskap.
  • Möjligheten att praktiskt färdighetsträna och utveckla dina kunskaper som utbildningens teoretiska kurser har gett dig. Under totalt 20 veckor sker ditt lärande kopplat direkt till branschen och som examensarbete får du i uppdrag att jobba med ett skarpt case.

Omfattning
300 YH-poäng, 60 veckor (1,5 år)
Studietakt
Heltid 100 %
Studieort
Piteå
Antal platser
20
Utbildningsanordnare
Vuxenutbildningen Piteå

Utbildningens upplägg
Den lärarledda klassrumsundervisningen omfattar i genomsnitt 15 timmar per vecka, resterande studietid under veckan avser grupparbeten, självstudier, studiebesök etc.
Kan man studera och arbeta samtidigt?
Det är inte ovanligt att många väljer att studera och mer eller mindre yrkesarbeta samtidigt. Denna utbildning är på helfart (100 %) vilket motsvarar 40 timmars arbetsinsats per vecka. Det är därför inte rimligt att man kan lyckas kombinera heltidsstudier med ett arbete på heltid, men det är förstås upp till den enskilde att avgöra.

För mer information klicka här!